מנהלים בהשמה כקבוצת למידה


MNG12 - Version:1
תיאור
קבוצת עמיתים למנהלים ב- out-sourcing. כל מנהל יודע כי בכל יום הוא מתמודד עם אתגרים אישיים, ניהוליים, ומקצועיים וכי פעמים רבות הוא חש צורך לשתף ולהתייעץ, אולם מתקשה למצוא את הזמן והמסגרת הנכונה. צורך זה נכון במיוחד בארגוני out-sourcing, בהם הקושי לשתף ולהתייעץ נובע ממכלול של סיבות ביניהן: מחויבות ארגונית כלפי חברת האם (מנהלים בסביבתו המיידית הם למעשה לקוחות, ולעיתים קרובות ימנע מלשתף את הלקוח בבעיות בהן יתקל, מתוך הצורך לייצג בכבוד את מעסיקיו). שייכות ארגונית וחברתית (מנהל בארגוני out-sourcing הוא אאוטסיידר בסביבתו המיידית. הוא יוצא ונכנס מארגונים ומתקשה פעמים רבות ליצור קשרים ארגוניים וחברתיים עמוקים, המאפשרים להתייעץ ולשתף ) התמודדות עם סוגיות מקצועיות וניהוליות ייחודיות (הבסיס המקצועי וההתמודדויות הניהוליות שונות מאלו עמן מתמודדים המנהלים בסביבתו המיידית ולכן הם יתקשו לייעץ לו בסוגיות אלו. עמיתיו המצויים אצל לקוחות אחרים, שותפים לאותן סוגיות הניהוליות והמקצועיות, ועשויים לסייע זה לזה, אולם לרוב חסרה המסגרת לכך והם כמעט ואינם נפגשים) קבוצת עמיתים היא קבוצה של מנהלים בדרג ניהולי דומה, הנפגשת בתדירות קבועה במטרה לקדם תהליכי למידה בעזרת הידע הפנימי הנצבר ובהתבסס על התרחשויות היום יום
קהל יעד
מנהלים עמיתים, ברמה ארגונית מקבילה מכלל הארגון
פתח הכל
  • בניית בסיס המושגים ותפיסת המנהיגות
    • על מנהיגות "קרובה", מנהיגות "רחוקה" ומיתוסים של מנהיגות.
    • בסיסי הכוח של מנהיג "קרוב" – מציאת בסיס הכוח שלי וצעדים לחיזוקו.
    • הנהגה דרך זיקה- על היחסים הרגשיים בין מנהל לעובדיו, על הקשבה, אמפטיה, אינטיליגנציה רגשית וניהול המרחק (יצירה ושמירה על גבולות) מנהיגותי (ניהולי), ככלים ניהוליים הכרחיים.
    • יחסי מנהיג-מונהג כחליפין חברתי Lmx Leader-member exchange))
  • הקניית מיומנויות
    • הנאה כהנעה, מה לפסיכולוגיה יש להציע במקום מניות ואופציות?
    • צוות- איך בונים צוות סינרגטי?
    • לחשוב בתמונות-האם מנהל זקוק לחזון? מיומנות יצירת העתיד.
    • ממשוב לfeedback – סדנת משוב. מהו משוב טוב, כיצד ממשבים?
  • תכנים אופציונלים נוספים
    • חניכה –המנהל כחונך ומוביל תהליכי חניכה. מהי חניכה? מה מבחין אותה מניהול , הכשרה או אימון? מה תפקידי החונך? כיצד בונים ומנהלים יחסי חניכה טובים? מה הצעד הראשון?
    • על הצד הקשה של הניהול - הצבת גבולות, ענישה ופיטורים.
    • תפקידים חברתיים בצוות – ניהול התפקידים הבלתי פורמאליים
  • לעודד למידה והעשרה הדדית (ישנו ידע רב, מקצועי וניהולי המצוי אצל אנשיך, קבוצת העמיתים מפגישה את המנהלים עם הידע הזה וחושפת אותם לפתרונות ייחודיים מהשטח)
  • ליצור ולחזק ערוצי תקשורת (הקשרים הנוצרים בקבוצה, מייצרים ערוצי תקשורת פתוחים והידע הניהולי והמקצועי מתחיל לזרום)
  • לספק תמיכה הדדית (הבדידות המאפיינת מנהלים בכלל, ואנשי out-sourcing בפרט מקשה על תפקוד לאורך זמן. רובנו מחפשים ברגע מסוים תמיכה, רגע שניתן לצחוק יחד על בעיה משותפת, לחלוק בקושי ולזכות במילה של עידוד. )
  • לסייע בחיזוק תחושת השייכות לחברה (בעולם של היום, כאשר עובד מבלה את רוב חייו בעבודה, מקום העבודה ממלא גם את העולם החברתי והרגשי שלנו. אנו רוצים להיות שייכים, להרגיש "חלק". זאת ועוד, תחושת שייכות לארגון קשורה קשר חזק למוטיבציה, ביצועים בעבודה, והישארות בארגון לאורך זמן. קבוצת עמיתים מסייעת לחזק את תחושת השייכות לחברת האם אצל עובדים שמבלים רוב זמנם בחברת הלקוח )
צור קשר
03-6176666
03-6176677 info@sela.co.il

שלח

קורסים קשורים