התמחות בניהול שיווק ופרסום


Mgr03 - Version:1
תיאור
עולמות השיווק והפרסום הם בלא ספק התחומים הדינמיים, המשתנים והמתחדשים ביותר מבין תחומי הניהול והעיסוק המודרניים. קורס זה מספק תשתית מתודולוגית ופרקטית בתחום השיווק והפרסום. בקורס תינתן סקירה מקיפה של יסודות השיווק, הבנת תפקיד השיווק בפירמה, וניתוח השיווק והפרסום כדיסציפלינה במכלול ניהול החברה/ארגון. דגש מיוחד יושם על הקניית שיטות חשיבה ומתודולוגיות בתחום השיווק והפרסום, תפיסת השיווק ככלי אינטגרטיבי המורכב ממספר תחומים, יכולות, שיטות עבודה ותכנים. הקורס יציג את התפיסה הקלאסית של שיווק מוצר ושירות ויספק גם כלים ושיטות להבנת השיווק המודרני, האופן שבו משתנים קהלי הצרכנים והתנהגות הצרכנים וכן כיצד משתנה תפקידו של השיווק בחברה המודרנית. הקורס מקנה כלים פרקטיים לביצוע ניתוח שיווקי, בניית תוכנית שיווקית והבנת התקשורת השיווקית, אופן פעולתה ומושגי היסוד בה. דגש מיוחד יושם על תחומי שיווק היי-טק, שיווק בין לאומי ושיווק מקוון.
קהל יעד
קהל היעד הם אנשי מקצוע העובדים בתחום השיווק ו/או המכירות והמעוניינים לרכוש בסיס שיטתי לניסיונם הפרקטי, אנשים המתחילים את דרכם בתחומי השיווק והזקוקים לכלים ומתודולוגיות בתחום וכן עובדים אשר קיבלו אחריות על תפקיד או תחום שיווקי.
פתח הכל
  • מבוא (10 שעות)
    • מהו שיווק
    • תפיסת השיווק ומיקום השיווק בחברה
    • רמות שיווק (שיווק אסטרטגי ושיווק אופרטיבי)
    • סוגי שיווק - קמעונאי, טכנולוגי, שיווק שירותים, שיווק בינלאומי, שיווק גלובלי
    • מודל 4P (Product, Price, Place, Promotion)
    • מודל מורחב להכללת השירותים (People, Process, Physical evidence)
    • המודל החדש של 4P (Personalization, Participation, Peer-to-Peer, Predictive modeling)
    • שיווק אסטרטגי
    • בניית תכנית שיווקית
    • כלי עבודה שיווקיים - כריית מידע, קבוצות מיקוד, אסטרטגיה עסקית, ניתוח שוק, מודיעין עסקי
    • ניתוח SWOT (Strength, Weakness, Opportunity, Threat)
  • מוצר (4 שעות)
    • הגדרת מוצר
    • שלבי עיצוב ותכנון מוצר
  • מיתוג (8 שעות)
    • תכולת מותג - שם, לוגו, סמלים
    • בניית מותג
    • ניהול מותג
    • חוויית המשתמש
    • ערכים והצעת הערך
    • מיצוב ובידול
    • צורכי המיצוב והבידול
    • תפיסות במיצוב
    • התאמה לערכי התוכנית השיווקית
  • אריזת המוצר (4 שעות)
    • תכנון אריזה - פיזית ותפיסתית
    • משמעות האריזה במוצר שהוא שירות
  • מחיר ותמחור (8 שעות)
    • מה משפיע על מחיר המוצר
    • שלבים בקביעת מחיר מוצר
    • תמחור כפונקציה של פילוח שוק, תוכנית שיווקית ומיצוב המוצר
  • הפצה (4 שעות)
    • ערוצי הפצה
    • תכנון ערוצים והגדרתם
    • שיווק ישיר מול שיווק עקיף - שיקולים, יתרונות, חסרונות
    • ערוצים סיטונאים - יתרונות וחסרונות
    • סוכנים, מפיצים, נציגים
  • תקשורת שיווקית (16 שעות)
    • פרסום
      • מבוא ורקע לצמיחת הפרסום
      • שיטות פרסום
      • מבנה משרד פרסום
      • יסודות ודרישות לפרסום אפקטיבי
      • בניית קמפיין פרסומי – מתוכנית השיווק להשגת יעדי הקמפיין
      • שלבי קמפיין פרסומי
      • היסודות הויזואליים של הפרסום
      • פסיכולוגיה חברתית
      • התנהגות צרכנית
      • מדיה - פרינט, טלוויזיה, רדיו, פרסום חוצות ושילוט, אינטרנט
      • תפיסות חדשות בפרסום - פרסום גרילה, פרסום עקיף, Product placement, פרסום ספירלי, פרסום ויראלי
  • מהפכת האינטרנט (8)
    • מהו הפרסום באינטרנט ואיך הוא עובד?
    • מבוא לקידום אתרים אורגאני וקידום אתרים ממומן
    • איך בונים אסטרטגיה שיווקית במנועי חיפוש?
    • איך ניתן למקסם תנועה לאתר?
  • תכנון קמפיין (16 שעות)
    • בניית תקציב פרסום
    • קופירייטינג
    • גרפיקה והפקת פרסומות
    • מדידת הצלחת הפרסום
  • קידום מכירות (8 שעות)
    • שיטות קד"ם
    • שילוב מכירה ופרסום בקד"ם
    • הטבות - טווח קצר, טווח ארוך
    • תכנון קד"ם
  • יחסי ציבור (8 שעות)
    • הגדרות ותפיסות ביחסי ציבור
    • שיטות יחסי ציבור - אירועים חברתיים, אירועים יזומים, שדולות
    • יחסי ציבור ומדיה - יתרונות חסרות ושיטות עבודה
    • שדולות
    • ניהול משברים ויצירת ספינים
  • תכנון וביצוע פרזנטציה עסקית מנצחת (8 שעות)
    • תהליך התכנון של פרזנטציה קבוצתית או אישית.
    • נתיב הסגירות להצלחה.
    • תהליך התכנון של פרזנטציה עסקית.
    • טכניקות לניהול ושליטה במצגת.
    • מניעת התנגדויות פוטנציאליות כחלק מהמצגת העסקית.
    • ניתוב המצגת לעבר סגירת עסקה מוצלחת.
    • התאמת המסרים והעזרים השיווקיים.
    • טיפים לשיפור הביצועים.
  • שפת גוף (6 שעות)
    • איסוף מידע מקדים, השגת יתרון תחרותי והכרת הלקוח,
    • באמצעות לימוד הסביבה הבלתי-מילולית.
    • התאמת מסרים בלתי-מילוליים למסרים מילוליים (תקשורת סימטרית)
    • העברת מסרים מוסווים לצורך שכנוע והשפעה בעזרת שפת הגוף.
    • זיהוי תחושות ומחשבות הצד השני.
  • ביצוע פרויקטים מעשיים (12 שעות)
    • פרויקטים מעשיים וסימולציות ישולבו במהלך כל המסלול. פרויקט הגמר יבוצע בסגנון "מבחן בד" קבוצתי בהשתתפות אנשי עסקים אשר יצפו בביצוע הפרויקט ויתנו פידבק בזמן אמת.
  • ניסיון מקצועי בחברה או ארגון וסיום מסלול הסמכת מנהלים בהצלחה.
  • סקירה מקיפה, יסודית ואינטגרטיבית של תחומי השיווק והפרסום
  • מתן כלים פרקטיים הניתנים ליישום החל מ-"Day One"
  • מרצים בעלי ניסיון עשיר במגוון תחומי השיווק, במגוון ארגונים וחברות
  • סקירה עמוקה ומקיפה על השיווק המודרני - המקוון, הטכנולוגי, הבינ"ל/גלובלי
  • הקניית תפיסה אינטגרטיבית, הוליסטית של תחום השיווק וקישורו לדיסציפלינות אחרות (תכנון אסטרטגי, מכירות, תקשורת שיווקית, עיצוב וניהול מוצר)
  • מטרת הקורס היא לספק תשתית מתודולוגית ופרקטית בתחומי השיווק והפרסום, להציג את מגוון התחומים הכלולים בשיווק ופרסום ולהקנות ידע במושגי היסוד ושיטות העבודה המקובלות בתחום.
צור קשר
03-6176066
03-6176677 info@sela.co.il

שלח