כלים אסטרטגיים בניהול עובדים


Mgr01 - Version:1
תיאור
היכולת לנהל חברות, ארגונים ואנשים, היא דיסציפלינה אינטגרטיבית הכוללת תחומי ידע שונים, מיומנויות, כישורים אישיים, כלים מקצועיים ושיטות מגוונות. כיום, המנהל הוא איש מקצוע הנדרש להתמחות במיומנויות ניהול ממש כמו במקצוע נוסף לתחום המקצועי בו הוא פועל. במסלול זה נלמדים כל היסודות הדרושים כדי לפתח קריירה ניהולית מצליחה. במהלך הקורס יילמדו תפיסות ניהוליות - קלאסיות ומתקדמות, תחומי העיסוק של המנהל, הן כמנהל צוות, כמנהל תחום, מנהל ארגון/חברה וכן מנהל קריירה אישית. המסלול מקנה; (1) הכרות בסיסית עם מושגים ארגוניים ועסקיים ובמתודולוגיות הקשורות למקצוע הניהול. (2) מעניק לתלמיד מגוון כלים ניהוליים בתחומי קבלת החלטות, ניהול צוות, הגדרת יעדים ומטרות (3) כמו כן התלמיד רוכש ידע ומתפתח בניהול משא ומתן, ניהול קונפליקטים, פיתוח כישוריו האישיים הנחוצים להתמודדות עם מצבים מורכבים. תקשורת בין-אישית אפקטיבית, אינטליגנציה רגשית גבוה, מיקוד, אסרטיביות ועוד. דגש מיוחד יושם על אתיקה ומוסר בניהול - ייסקרו האתגרים העומדים בפני מנהלים בתחומי אחריות אישית, מוסר בעסקים, ערכים אישיים, ערכי חברה ועוד.
קהל יעד
מנהלים בפועל או אקדמאים מתחומי הניהול המעוניינים לעסוק בתחום.
פתח הכל
  • מבוא (4 שעות)
    • מהו ניהול?
    • מקצוע או אמנות?
    • חברות, ארגונים, מסגרות
    • הבנת המבנה הארגוני
  • שיטות וגישות (8 שעות)
    • גישות ניהוליות - ניהול לפי מטרות, ניהול לפי אילוצים, ניהול ערכי
    • סגנונות ניהול ואישיות ניהולית - סמכות, האצלה, "ניהול מלמעלה" מול "ניהול מקרוב", "יזם", "מתקשר", "איש רעיונות", "ביצועיסט"
      • המנהל כמוביל תהליכים
      • המנהל כמתווה כיוון
      • המנהל כמנחה
  • תפקידי המנהל - שגרת ניהול (34 שעות )
    • הגדרת יעדים וקביעת מטרות - חשיבה אסטרטגית, תרגום יעדי הארגון לתוכנית עבודה, תכנון, בניית תוכנית עבודה, הגדרת יעדים אישיים וארגוניים
    • ארגון העבודה - תהליכים בארגון, הגדרת צוותים, כפיפים
    • הנעת אנשים - פיתוח רוח צוות, תמרוץ, העברת מסרים
    • מדידת ביצועים ועמידה ביעדים - הגדרת שיטות מדידה, איסוף וניתוח, תחקור והפקת לקחים
    • פיתוח אישי ופיתוח עובדים
  • התמודדות עם שינוי (8 שעות)
    • ניהול בסביבה עסקית ואנושית משתנה - יחסי הגומלין בין המנהל, הצוות, הארגון והסביבה העסקית המשתנה
    • ניהול שינויים - יזמות, תגובה, חדשנות
    • החדרת שינוי בארגון - רתימה, העברת מסרים, טיפול בהתנגדויות
  • ליווי והערכת עובדים ומתן משוב אפקטיבי (8 שעות)
    • חשיבות המשוב בעבודת המנהל
    • מתי נותנים משוב לעובדים
    • סוגי משוב וההבדל ביניהם
    • כלים למתן משוב אפקטיבי
    • ניתוח אירועים - הזדמנויות למתן משוב (יום יומי ותקופתי)
    • סימולציות של מתן משוב
  • ניהול דיונים אפקטיבי (8 שעות)
    • עבודה בקבוצות - פורומים לתקשורת בתוך הצוות:
    • בניה של פורומים בצוות
    • האתגרים של מנהל דיון
    • ניהול דיונים:
    • מחזור החיים של ניהול דיון
    • שליטה וניהול הדיון
    • סיכום ומעקב
    • הפקת הלקחים כמנוף ללמידה ומצוינות
  • ניהול זמן אפקטיבי (8 שעות)
    • ראיית הזמן כמשאב.
    • הבעייתיות בניהול זמן אפקטיבי.
    • מיקוד בחשוב.
    • מהו ניהול על פי חשוב לעומת ניהול על פי דחוף.
    • איתור החשוב למנהל צוות / מטה והשפעתו על היום יום.
    • איך מגדירים מה באמת חשוב לצוות – עבודה על פי חשוב (הרגלים בניהול בזמן).
      • תכנון שבועי ותכנון יומי .
      • בניית המשימות מתוך החשוב.
  • ניהול משא ומתן ופתרון קונפליקטים (12 שעות)
    • הכרת הסגנונות השונים לניהול מו"מ וקונפליקטים ומשמעותם
    • אבחנה בין גישה תחרותית לבין גישה משתפת בניהול קונפליקטים
    • אבחנה בין רצונות לצרכים כמפתח לפתרון קונפליקטים
    • התנהלות המבוססת על שיתוף פעולה - כיצד נרתום את הסובבים לשתף פעולה ולהביא למצב של Win-win situation
    • יצירת פתרונות יצירתיים במצבים של אי הסכמות- שיטות להמצאת פתרונות יצירתיים ונכונים, הנותנים מענה לצרכים של כל המעורבים
  • קבלת החלטות ועבודה במצבי לחץ (8 שעות)
    • מודלים בקבלת החלטות (רציונאלי, ביורוקראטי-ארגוני, קוגניטיבי)
    • מהו דחק? (לחץ, סטרס, קונפליקט)
    • "נורות אדומות" כאמצעי מסייע לאיתור מצבי דחק
    • קבלת החלטות בתנאי לחץ
    • מכשולים פסיכולוגיים בדרך לקבלת החלטות
    • יישום: המפתח להצלחת קבלת ההחלטות
    • מלכודות בקבלת החלטות
    • מה עושים כשקבלת ההחלטות שגויה מעיקרה? דרכים לשיפור קבלת החלטות תוך כדי תהליך
  • יצירת מוטיבציה והנעת עובדים (8 שעות)
    • הכרת הגורמים השונים המשפיעים על רמת המוטיבציה
    • הבנת תפקידו של המנהל כמקדם או מעכב מוטיבציה
    • מיומנויות ניהול להנעת עובדים
    • כיצד ליצור תחושת שייכות לצוות ולחברה
    • יצירת תרבות ארגונית המקדמת מוטיבציה
    • הכרת אמצעי תגמול שונים
  • בניית ארגון יעיל ואפקטיבי (8 שעות)
    • תקשורת - ארגונית, בין-אישית, הצגה אפקטיבית של נושאים (בפני צוות, בעלי מניות, מנהלים בכירים, חדשות טובות, חדשות רעות, דיווח תקופתי)
    • עבודה בצוות, עבודה עם צוות
    • ישיבות, דיונים, שיחות אישיות
  • מנהיגות (16 שעות)
    • בחירת צוות - איתור חוזקות, שילוב אנשים בצוותים
    • שימור צוות ובעלי תפקידים
      • פיתוח עובדים - אישי ומקצועי
      • האצלת סמכויות
      • העצמת עובדים
    • הנעת עובדים
    • אימון ופיתוח
      • פיתוח מקצועי ואישי של עובדים וצוותים
      • פיתוח אישי - חיזוק יתרונות, איתור מגבלות, קביעת יעדים אישיים
    • הנחיית עובדים
  • אתגרי ניהול (8 שעות)
    • נושאי משמעת, בעיות אישיות
    • פיטורי עובדים
    • פוליטיקה ארגונית
    • אתיקה ומוסר בניהול
      • ערכים אישיים וערכי ארגון
      • הארגון המוסרי
      • התנהלות אתית
    • ניהול בעידן המידע
  • סדנה ייחודית עם מנכ"ל קבוצת סלע (4 שעות)
    • שאלות ותשובות על ניהול, שיווק, מכירות, עובדים ויזמות.
  • ביצוע פרויקטים מעשיים (50 שעות)
    • סדנאות ופעילויות Outdoor יתקיימו במהלך הלימודים בנושאי לימוד נבחרים. (8 שעות)
    • פרויקטים מעשיים וסימולציות ישולבו במהלך כל המסלול. בשלבים מתקדמים של המסלול ישולבו גם אנשי עסקים מהתעשייה. (34 שעות)
    • פרויקט הגמר יבוצע בסגנון "מבחן בד" קבוצתי בהשתתפות אנשי עסקים אשר יצפו בביצוע הפרויקט ויתנו פידבק בזמן אמת, הפרויקט יהיה דינמי ויכלול משימות אתגריות. תלמידים שיעמדו בהצלחה בפרויקט הגמר יוכלו להמשיך לימודיהם בשלב ההתמחות. (8 שעות)
  • מערכות מידע למנהלים כלים ניהוליים וגישות טכנולוגיות להצלחת המנהל (48 שעות) :
    • כלים להפקת דו"חות, ניהול תקציבים ובקרת ביצועים כגון: Excel. (8 שעות)
    • כלים ייחודי לניהול פרויקטים כגון: Project (8 שעות)
    • כלים לניהול זמן אפקטיבי ושימושים מתקדמים בתוכנות כגון: Outlook (4 שעות)
    • כלים לבניית מצגות ושימושים מתקדמים בתוכנות כגון: Power Point (4 שעות)
    • הכרות בסיסית עם תוכנות גרפיות שימושיות כגון Photoshop, Flash וכד' - לשימושים עסקיים מגוונים כמו הגשת תוכניות עסקיות, דפי נהלים, דו"חות, גרפים, מוצרים אינטראקטיביים, שימושי אינטרנט ועוד. (20 שעות)
    • סקירה והכרות עם תוכנות הניהול הקיימות בשוק. (4 שעות)
  • אנגלית ברמת 4 יחידות ומעלה ובציון עובר של 80 לפחות. ידע בסיסי בהכרת המחשב ושליטה בסיסית בתוכנות אופיס וכד'.
  • אקדמאים מתחומי הניהול ו/או בעלי ניסיון של שנתיים לפחות בניהול אנשים בפועל, אשר עברו בהצלחה את מבדק הקבלה והראיון האישי והינם בעלי רקע מקצועי כנדרש.
  • מטרת הקורס הינה להקנות למשתתפים את הרקע התיאורטי והפרקטי אודות מקצוע הניהול, ללמוד את תפקידי המנהל, לפתח כישורי ניהול - ארגוניים ואישיים, וכן להקנות ידע, מיומנויות אישיות וכלים יישומיים שיאפשרו ללומדים להשתלב בתפקידים ניהוליים בארגונים.
צור קשר
03-6176066
03-6176677 info@sela.co.il

שלח